۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷
بازدید:۷۸۷
صد آنلاین | برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر، خبرهایی از مسمومیت‌ دانش‌آموزان سمنانی منتشر کرده‌اند؛ اما این خبرها چقدر صحت دارد؟
کد خبر : ۵۷۴۲

 خبرهای نگران‌کننده‌ای این روزها از برخی نقاط کشور درباره مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه منتشر می‌شود.

شماری از استان‌ها درگیر این چالش جدید شده‌اند و برخی خانواده‌ها نیز درباره ادامه تحصیل فرزندانشان ابراز نگرانی می‌کنند.

با این همه،‌ دستگاه‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و مسؤولان دولتی پس از انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در شماری از نقاط کشورمان تأکید کرده‌اند که پس از دریافت گزارشاتی در این خصوص، دستورات لازم برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع داده شده و مسأله در حال پیگیری است.

مسؤولان به مردم اطمینان داده‌اند که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در حال رصد این اتفاقات هستند تا موضوع را ریشه‌یابی و با آن برخورد کنند.

فراکسیون زنان مجلس نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن مسمومیت دانش‌آموزان و اقدامات تخریبی در نظام آموزشی کشورمان تأکید کرده که باید هر چه سریع‌تر عوامل این خرابکاری‌ها دستگیر شوند و به اشد مجازات برسند.

رئیس‌جمهور هم امروز در اجتماع مردم شهرستان دشتی استان بوشهر با اشاره به مسمومیت‌های اخیر در مدارس گفته که در موضوع پیش‌آمده در مدارس، وزیر اطلاعات و وزیر کشور را مأمور کردم تا موضوع را در اسرع وقت پیگیری کنند و گزارشات را به‌طور کامل در اختیار مردم قرار دهند.

اما این همه ماجرا نیست. برخی آمارسازی‌ها یا اشتباه‌های اطلاع‌رسانی در رسانه‌های داخلی و بازنشر مکرر آن در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، نگرانی را در مردم بیشتر کرده است؛ نمونه‌ای که اخیراً با یک خبر اشتباه درباره مسمومیت در مدارس استان سمنان رخ داد و مردم این استان را نگران کرد.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها